۱۵ تیر ۱۳۸۶، ۱۱:۱۵

دستیابی اهداف سند چشم انداز نیازمند تقویت مناطق آزاد است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی گفت: دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور در گرو تقویت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌های خارجی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود صلاحی دبیر این شورا در اولین نشست ستاد طرح ملی ساماندهی روابط اقتصادی و تجاری ایران در حوزه خلیج فارس ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه از سوی دولت‌های گذشته توجه خاصی به تامین امکانات زیربنایی در مناطق آزاد صورت نگرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه پاره‌ای انتقادات به مناطق آزاد مبنی بر تبدیل شدن مناطق آزاد به دروازه واردات کالاهای خارجی را ناشی از عدم توجه به ایجاد زیربناهای لازم و نیز اجازه به مناطق برای دریافت عوارض واردات کالاهای خارجی و هزینه کردن آن در جهت ایجاد زیربناهای لازم برای مناطق دانست و افزود: چنانچه به ایجاد زیربناها توجه شود زمینه برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.

صلاحی سپس با تاکید بر اجرای ماده 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد مبنی بر تفویض اختیارات دستگاه های مختلف به مدیران مناطق گفت: متاسفانه در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که در جلسه اخیر شورایعالی  مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مقرر شد دبیرخانه اسامی دستگاه هایی  را که همکاری لازم را ندارند به شورا ارائه نماید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین با اشاره به طرح ملی ساماندهی روابط اقتصادی و تجاری کشور در حوزه خلیج فارس گفت: وزارت بازرگانی با شجاعت قابل تحسینی وارد این طرح  شده و امیدواریم با درایت و تدبیر قابل تحسین تری آن راتکمیل و اجرا نماید.

صلاحی در ادامه افزود: اگر چه منطقه آزاد قشم به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است اما باید از ظرفیت سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم برای بهره برداری  هر چه بهتر استفاده نمود.

در این جلسه که با حضور وزیر بازرگانی و دبیران و نمایندگان کمیته‌های 8 گانه طرح و مدیر عامل منطقه آزاد قشم برگزار شد مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی در سخنانی به افزایش سرعت عمل در اقدامات اجرایی مناطق آزاد تاکید کرد.

در این طرح 100 مورد اعطای تسهیلات در 14 بخش به سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 512514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha